Mașina Dacia care face furori în Europa. Modelul cu care uzina de la Mioveni a dat lovitura în vânzări
Dacia se poate lăuda cu rezultate remarcabile în Europa, având în vedere că în luna iulie a reușit să se mențină cu brio pe cea de-a doua poziție a topului celor mai vândute mașini de pe continent. Această veste arată că producătorul autohton beneficiază de un succes continuu cu unul dintre modelele sale și demonstrează că Dacia rămâne un nume puternic în industria constructoare de mașini.
Cu aproximativ 16.800 de unități vândute în luna iulie, Dacia Sandero a reușit să depășească concurența și să se clasifice pe locul al doilea în topul celor mai populare automobile din Europa. Deasupra sa se afla doar VW T-Roc, un SUV care a cucerit tot mai mulți europeni. Acest succes al Sandero este cu atât mai notabil cu cât VW Golf, un lider tradițional în Europa, a urcat și el pe podium, ocupând locul trei cu aproape 16.000 de mașini vândute.
Totodată, în luna iulie, am văzut o altă veste îmbucurătoare pentru industria auto românească, de data aceasta de la uzina Ford din Craiova, unde se produce SUV-ul Ford Puma. Acest model a reușit să urce în Top 10 și a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, cu un total de 13.732 de unități. Astfel, Ford Puma a ocupat locul opt în clasamentul european, conform Jato Dynamics, situându-se în spatele altor modele populare precum Renault Clio, Skoda Octavia, Hyundai Tucson și Toyota Yaris. Peugeot 208 și Kia Sportage au completat topul.
Cu toate acestea, Dacia Duster, un alt model românesc de succes, se confruntă cu o scădere în vânzări, în ciuda apropierii lansării unei noi generații. Cu un volum de 12.271 de unități vândute în iulie, Duster a înregistrat o scădere de 18% față de anul precedent.
Totuși, în primele șapte luni ale anului, Dacia Sandero a reușit să se mențină pe locul doi, fiind depășită doar de Tesla Model Y, liderul momentului în piața auto europeană. Cu un total de 140.132 de autoturisme vândute și o creștere de 23%, Dacia Sandero a rămas în fruntea industriei auto românești, deși cu aproximativ 7.000 de unități sub Model Y.
Dacia reușește să se mențină în topurile din Europa
Pe locul trei în clasamentul general se află VW T-Roc, cu 130.000 de vehicule vândute în primele șapte luni. În ciuda presiunii concurenței, celelalte modele ale Dacia au înregistrat creșteri constante în primele șapte luni ale anului, fiecare având propriul ritm de dezvoltare.
Duster s-a apropiat de 100.000 de autoturisme vândute, cu o creștere de 12%, în timp ce Jogger a înregistrat 53.560 de unități vândute, în creștere cu 90% față de anul trecut (cu o ușoară scădere de 7% în iulie). Chiar și Logan, care este comercializat în principal în România și Maroc, a înregistrat o creștere de 22%, cu aproape 10.000 de unități vândute.
În ceea ce privește segmentul de mașini electrice, Dacia Spring a continuat să se descurce excelent, înregistrând o creștere de 42% în primele șapte luni ale anului. Performanța sa bună în iulie, cu o creștere de 83% a vânzărilor, l-a ajutat să se mențină pe locul șase în Top 10 al mașinilor electrice din Europa.
Clasamentul a fost condus în luna iulie de Tesla Model Y, urmat de VW ID.4, Skoda Enyaq și, surprinzător, MG 4 pe locul patru. În total, piața auto electrică europeană a înregistrat o creștere de 62% în iulie, cu un volum total de 148.359 unități.
Cu aceste rezultate pozitive, industria auto românească rămâne pe harta producătorilor de mașini de succes din Europa, iar Dacia Sandero continuă să fie un nume de referință în segmentul său, demonstrând că calitatea și inovația pot să aducă satisfacție clienților din întreaga Europă.